لوگو صبا ویزا
تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا

اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در زمینه اخذ پذیرش تحصیل در ایتالیا و جزئیات ثبت نام در دانشگاه‌های ایتالیا به دست بیاورید، می‌توانید با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید و به کمک مشاوران باتجربه و حرفه‌ای این موسسه، به پاسخ تمام سوالاتتان دست بیابید.  

مشاوره رایگان فرم ارزیابی اولیه

ایتالیا کشوری جذاب برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان بین المللی است. ایتالیا  یکی از کشورهای اروپایی است که دانشجویان از سراسر جهان به آنجا مهاجرت می‌کنند. کیفیت آموزش بسیار بالا با شهریه نسبتاً کم از جمله دلایل انتخاب ایتالیا برای تحصیل توسط دانشجویان بین المللی است. دانشگاه‌های برتر ایتالیا به رتبه و قدمت خود افتخار می کنند. کشور ایتالیا همچنین به دلیل داشتن برخی از موسسات آموزشی برتر کسب و کار در اروپا محبوبیت خاصی دارد. همچنین لازم به ذکر است که ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ اروپا و هشتمین اقتصاد بزرگ جهان است. اگر علاقه مند به تحصیل در ایتالیا هستید، موسسه مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره‌های کاملا تخصصی و خدمات متنوع و یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا فرآیند مهاجرت تحصیلی را برای شما تسهیل بخشد.

فهرست عناوین

تحصیل در ایتالیا

شاید تعجب آور باشد که بسیاری از دانشجویان بین المللی در ایتالیا بلافاصله پس از ورود احساس می کنند که در خانه خود هستند. دانشگاه بولونیا (University of Bologna) از سال 1088 پذیرای دانشجویان بوده است. این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه در جهان است و تأسیس آن یکی از نام‌های مستعار خود را به این شهر به نام la dotta به معنای دانشمند داده است. بولونیا همچنان پیشرو نوآوری دانشگاهی در قرن بیست و یکم است. فعالیت بولونیا در این شهر آغاز شد و مجموعه‌ای از استانداردها را برای تعالی در آموزش عالی در سراسر منطقه آموزش عالی اروپا (EHEA) ایجاد کرده است.

دانشگاه‌های ایتالیا به قدمت و رنکینگ‌های جهانی خود افتخار می کنند. دانشگاه رم تور ورگاتا (University of Rome Tor Vergata) بیش از دوازده دوره بین المللی را ارائه می دهد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند. دانشگاه رم تور ورگاتا که در سال 1982 تأسیس شد، به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های جوان در اروپا رتبه‌بندی شد و به دلیل رضایت بالای دانشجویان و نرخ اشتغال فارغ‌التحصیلانش بسیار بالاتر از سطح متوسط ​​شناخته شده است.

ایتالیا همچنین خانه برخی از بهترین دانشکده‌های بازرگانی در اروپا از جمله SDA Bocconi در میلان پایتخت مالی این کشور است. برنامه‌های MBA آن اغلب در رتبه بندی های جهانی و اروپایی قرار دارند و بسیاری از رهبران برتر بازرگانی در میان فارغ التحصیلان آن هستند.

این دانشگاه‌ها و بسیاری از دانشگاه‌های دیگر در ایتالیا تلاش‌های زیادی برای تسریع بین المللی شدن خود و ارائه برنامه‌های مدارک در مقاطع مختلف تحصیلی به طور خاص برای دانشجویان بین المللی کرده‌اند. در حال حاضر بیش از 500 برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی در این کشور وجود دارد. و هر سال گزینه‌های بیشتری برای تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی ارائه می‌گردد.

مزایای تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا یکی از پرتکراترین عبارت‌هایی است که این روزها در مورد مهاجرت به ایتالیا جستجو می‌شود. تحصیل در کشور  ایتالیا فرصتی برای تجربه یک فرهنگ غنی و متنوع است، برای هر رشته‌ای، از هنر و علم گرفته تا ارتباطات و فناوری و کامپیوتر. یکی از مهمترین ویژگی‌های تحصیل در ایتالیا این است که می‌توانید از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دنیا برای ادامه تحصیل استفاده کنید.

تصور کنید در یک برنامه تحصیلی در کشور ایتالیا در مورد هنر یا معماری یاد بگیرید بعد می‌توانید مصداق بارز آن‌ها را در کوچه و خیابان‌های ایتالیا مشاهده کنید. شاید بخواهید زندگی در شهر زیبای فلورانس، مهد رنسانس را تجربه کنید. علاوه بر این شاید بخواهید در کشور ایتالیا در رم تاریخی، ونیز رمانتیک یا میلان که یک شهر کاملا تجاری است تحصیل کنید. ‌همه‌ی افرادی که در کشور ایتالیا تحصیل می‌کنند می‌توانند از این مزایا استفاده کنند.

دانشجویان ممکن است برای یک ترم یا یک سال در دانشگاه‌های ایتالیا ثبت نام کنند یا اینکه تمایل داشته باشند تمامی طول تحصیل خود را در ایتالیا سپری کنند. در ادامه مهمترین مزیت‌های تحصیل در ایتالیا را برای شما بیان می‌کنیم.

بهره‌مندی فرهنگ غنی ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از غنی‌ترین فرهنگ‌های هنری، معماری، آشپزی و موسیقی در جهان است که بهره‌مندی از آن‌ها می‌تواند برای هر کسی وسوسه‌انگیز باشد. یک دانشجو می‌تواند علاوه بر تحصیل در ایتالیا از این منبع غنی فرهنگ و هنر استفاده کند.

شما با تحصیل در این کشور فرصتی برای تجربه فرهنگ ایتالیایی خواهید داشت. شاید  این بهترین تجربه شما در زندگی تحصیلی باشد.

وجود رشته‌های تحصیلی زیادی برای انتخاب

رشته‌های تحصیلی زیادی در کشور ایتالیا برای انتخاب وجود دارد، از مشهورترین این رشته‌ها می‌توان به مد، طراحی لباس، هنرهای تجسمی و موسیقی اشاره کرد. بهترین برنامه‌های تحصیل در ایتالیا بر روی رشته‌های خاص مانند ارتباطات و رسانه، طراحی، زبان، پزشکی یا معماری تمرکز دارند.

کیفیت بالای آموزش

دانشجویان در سراسر جهان به ایتالیا می‌آیند تا از طریق یک لنز فرهنگی متفاوت تحصیل کنند و در مورد رشته خود اطلاعات جدید و تازه‌ای کسب کنند. ایتالیا دارای سیستم آموزشی باکیفیت است و دانشگاه بولونیا، قدیمی‌ترین دانشگاه جهان را در خود جای داده است. این کشور برای صدها سال مرکز هنر، علم و آموزش عالی بوده است.

یکی از شناخته شده‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا در زمینه علوم و مهندسی، دانشگاه پادووا است.

یادگیری زبان ایتالیایی

حتی اگر رشته‌ی شما نیازی به یادگیری زبان ایتالیایی ندارد یادگیری این زبان می‌تواند به شما در برقراری ارتباط هنگام تحصیل در این کشور کمک کند. همچنین می‌تواند شما را به متقاضی شغلی رقابتی تبدیل کند و فرصت‌های شغلی را در زمینه‌های زیادی برای شما فراهم کند.

علاوه بر این، یادگیری یک زبان دیگر برای مغز شما مفید است. با این حال، مسلط شدن به زبان ایتالیایی نیاز به زمان و تعهد دارد.

زندگی با یک خانواده ایتالیایی به جای زندگی در خوابگاه یا مسکن دانشجویی شما را مجبور می‌کند که با زبان ایتالیایی ارتباط برقرار کنید

سفرهای ارزان داخلی

آمار نشان می‌دهد که ایتالیا یکی از  کشورهای ارزان اتحادیه اروپا است. به عنوان مثال، سوار شدن به قطار از فلورانس برای کاوش در شهرهای کوچکتر مانند پیزا یا سیه نا بسیار آسان و ارزان است و به راحتی می‌توان این تجربه را انجام داد.

بازدید از طبیعت زیبای ایتالیا

مناظر متنوع ایتالیا از سواحل آفتابی گرفته تا کوه‌های پوشیده از برف را شامل می‌شود.شما با تحصیل در ایتالیا می‌توانید از طبیعت زیبا و بکر این کشور که سالانه توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند، دیدن کنید، فرصتی که ممکن است دیگر در زندگی شما پیش نیاید.

بازدید از شهرهای زیبای ایتالیا

تاریخ ایتالیا در میدان‌های شهر، کلیساهای جامع، موزه‌ها، پارک‌ها و باغ‌های تاریخی آن زنده می‌شود. سبک‌های معماری باستانی، رنسانس و مدرن از فلورانس تا ونیز، شهرهای ایتالیا را به تجربه‌ای بی‌نظیر تبدیل کرده است که باعث می‌شود توریست‌های زیادی به آن سفر کنند.

این کشور همچنین بافت کلاسیک و کلیساهای شگفت انگیزی متشکل از مجسمه‌ها، نقاشی‌های دیواری و نقاشی‌های مشهور جهانی را در خود جای داده است. شما می‌توانید برخی از معروف‌ترین موزه‌های جهان را نیز در این کشور مشاهده کنید.

بازدید از مراکز تاریخی جهانی

مرکز فلورانس جزو اولین میراث جهانی یونسکو ایتالیا بوده است. امروزه، ایتالیا با 58 مکان دیدنی و 40 مکان دیگر کهذدر سایت‌های میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند یکی از بزرگترین کشورهای دارای مراکز تاریخی است.

شما در حین تحصیل در ایتالیا می‌توانید خود را در تاریخ ایتالیا غرق کنید، از کلیسای سیستین در واتیکان سیتی گرفته تا پانتئون و کولوسئوم در رم.

چرا دانشجویان بین المللی تحصیل در ایتالیا را انتخاب می کنند؟

در میان کشورهای اروپایی که فرصت‌های بسیاری برای تحصیل در خارج از کشور را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند، ایتالیا یکی از مقرون به صرفه ترین کشورها است. دانشگاه‌های برتر ایتالیا به رتبه و قدمت خود افتخار می کنند. این کشور همچنین به دلیل داشتن برخی از موسسات آموزشی برتر کسب و کار در اروپا محبوبیت خاصی دارد. در حال حاضر بیش از 500 برنامه آموزشی به زبان انگلیسی در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی ارائه گردیده است.

متوسط ​​هزینه تحصیل در ایتالیا برای دوره‌های کارشناسی حدود 900 یورو و برای دوره های کارشناسی ارشد 1000 یورو  است. هزینه زندگی در ایتالیا حدود 12000 یورو در سال است. برای تامین هزینه‌های تحصیل، چندین بورسیه تحصیلی در ایتالیا توسط دولت و دانشگاه‌ها به دانشجویان بین المللی ارائه گردیده است.

ایتالیا نزدیک به 90 دانشگاه را در خود جای داده است که اکثریت آنها با بودجه دولتی هستند. این کشور سومین اقتصاد بزرگ اروپا و هشتمین اقتصاد بزرگ جهان است. میانگین حقوق پس از تحصیل در ایتالیا 43800 یورو در سال است. دانشجویان بین المللی که قصد کار پس از تحصیل در ایتالیا را دارند توسط شرکت هایی مانند Sinergia، IBM، Piaggio، Ferrari، Enel، Atlantia و بسیاری از شرکت های پیشرو جهان استخدام می شوند.

تحصیل در ایتالیا

معرفی شهرهای دانشجویی برای تحصیل در ایتالیا

بزرگترین دانشگاه‌های ایتالیا معمولا در شهرهای بزرگتر واقع شده‌اند. در ادامه به شهر‌های بزرگ دانشجویی کشور ایتالیا اشاره شده است :

  • تحصیل در میلان (Milan)
  • تحصیل در رم (Rome)
  • تحصیل در Bolzano – Bozen
  • تحصیل در بولونیا (Bologna)
  • تحصیل در فلورانس (Florence)

معرفی برترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در ایتالیا

حدود 30 دانشگاه از 90 دانشگاه ایتالیا در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS قرار دارند. برخی از دانشگاه‌های برتر ایتالیا و رتبه‌های ملی آنها در سال 2022 بر اساس گزارش US News  در جدول زیر فهرست شده‌اند :

رتبه بندی U.S News 2022نام دانشگاه
1University of Bolognaدانشگاه بولونیا
2University of Paduaدانشگاه پادوآ
3Sapienza University of Romeدانشگاه ساپینزا رم
4University of Milanدانشگاه میلان
5University of Naples Federico IIدانشگاه ناپل فدریکو دوم
6University of Pisaدانشگاه پیزا
7University of Turinدانشگاه تورین
8University of Trentoدانشگاه ترنتو
9University of Florenceدانشگاه فلورانس
10University of Genoaدانشگاه جنوا
11University of Rome Tor Vergataدانشگاه رم تور ورگاتا
12International School for Advanced Studiesمدرسه بین المللی برای مطالعات پیشرفته
13University of Paviaدانشگاه پاویا
14University of Milan – Bicoccaدانشگاه میلان – بیکوکا
15Polytechnic University of Milanدانشگاه پلی تکنیک میلان
16Scuola Normale Supiriore di PisaScuola Normale Supiriore di Pisa
17University of Perugiaدانشگاه پروجا
18Vita-Salute San Raffaele Universityدانشگاه ویتا-سلوت سان رافائل
19University of Bariدانشگاه باری
20University of Sienaدانشگاه سیه‌نا

تحصیل در ایتالیا در رشته MBA

برترین دانشگاه‌های ایتالیا برنامه‌های MBA عالی با آموزش انگلیسی ارائه می‌دهند. این دوره ها شامل MBA جهانی (global MBA)، MBA اجرایی (Executive MBA)، Evening MBA ، Weekend MBA ، Hybrid MBA ، Part-time MBA و سایر برنامه‌ها می باشد. برخی از دانشگاه‌های برتر ارائه دهنده MBA در ایتالیا در جدول زیر ارائه شده است :

نام دانشگاههزینه دانشگاه به یورو
SDA Bocconi School of Managementدانشکده مدیریت  SDA Bocconi62,000
Bologna Business School (BBS)دانشکده بازرگانی بولونیا (BBS)35,000 Euro
MIP Politecnico di MilanoMIP Politecnico di Milano37,000
Università di Pisa · University of Pisaدانشگاه پیزا8,000
MIB Trieste School of Managementدانشکده مدیریت  MIB Trieste25,000
St. John’s University – Rome Campusدانشگاه سنت جان – پردیس رم1,320  (per credit)

زندگی دانشجویی در ایتالیا

کشور ایتالیا از دانشجویان بین المللی استقبال می کند و به دانشجویان ورودی جدید کمک می کند تا با فرهنگ این کشور بیشتر آشنا شوند. ایتالیایی‌ها به مردمانی خونگرم شناخته می‌شوند و می کوشند که زندگی شاد داشته باشند. البته لازم به ذکر است که زبان انگلیسی جز برای اهداف آموزشی در ایتالیا زبان رایجی نیست.

هزینه تحصیل در ایتالیا چقدر است؟

  • کل هزینه های تحصیل در ایتالیا در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل در ایتالیا شامل هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های قبل از ورود به ایتالیا و هزینه زندگی می شود.
  • میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا 1000 یورو در سال است. البته دانشگاه‌های برتر ممکن است بیش از هزینه متوسط هزینه دریافت کنند.
  • دانشگاه رم تور ورگاتا (University of Rome Tor Vergata) یک دانشگاه استثنایی است، دریافت شهریه به وضعیت مالی خانواده دانشجو بستگی دارد. دانشجویان براساس شرایط مالی از 150 یورو تا 5000 یورو در سال پرداخت می کنند.
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا حدود 900 یورو می باشد.
  • متوسط هزینه زندگی در ایتالیا تقریباً 12000 یورو در سال است.
تحصیل در کشور ایتالیا

معرفی بورسی‌های تحصیلی ایتالیا

بورسیه‌های تحصیلی زیادی در ایتالیا برای حمایت از دانشجویان بین المللی ارائه گردیده است. برخی از بورسیه‌های برتر برای دانشجویان بین المللی در ایتالیا در جدول زیر ذکر شده است :

عنوان بورسیه هاشرایط اخذ بورسیهارزش بورسیه
The Italian Government Scholarships for Foreign Studentsبورسیه های دولتی ایتالیا برای دانشجویان خارجیکارشناسی ارشد : حداکثر 28 سال سن

 

PhD  : حداکثر 30 سال سن، شایستگی تحصیلی و مهارت زبان در سطح B2 در CEFR

کمک هزینه دوره به مدت 6 یا 9 ماه
Merit and Bocconi International Awardsبورسیه بین المللی Merit و Bocconiپروفایل‌های علمی برتر در میان درخواست های پذیرش برای دانشگاه بوکانی در نظر گرفته شده است.معافیت کامل از شهریه و کمک هزینه به ارزش 14000 یورو در سال
University of Bologna Study Grants for International Studentsکمک هزینه تحصیلی دانشگاه بولونیا برای دانشجویان بین المللینامزدهای شایسته ثبت نام در برنامه‌های درجه 1، 2 در دانشگاه بولونیاکمک هزینه تحصیلی، معافیت از شهریه، اقامت رایگان و کمک هزینه سالانه
Politecnico International Scholarshipsبورسیه های بین المللی Politecnicoدانشجویان بین المللی در سطح کارشناسی ارشدبورسیه تحصیلی و سایر مزایا
Scuola Normale Superiore Ph.D. Scholarshipsبورسیه های دکتری Scuola Normale Superioreهمه دانشجویانی که برای دکتری ثبت نام کرده‌اندبورسیه شامل کمک هزینه اقامت و غذای رایگان در پردیس

آیا دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل در ایتالیا کار کنند؟

دولت ایتالیا به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند. کارآموزان با ویزای تحصیلی ایتالیا می توانند حداکثر 4 ساعت در روز کار کنند. شرکت‌های ایتالیایی فارغ از مشخصات شخصی و تجربه حرفه ای کارآموز استخدام می کنند. این کارآموزان حدود 500-1000 یورو درآمد دارند.

فرصت‌های شغلی پس از تحصیل در ایتالیا

دانشجویان بین المللی که قصد دارند پس از تحصیل در ایتالیا همچنان اقامت داشته باشند، فرصت های شغلی متعددی در این کشور خواهند یافت. اما شایان ذکر است که برای کار در شرکت‌های ایتالیایی، افراد باید مهارت‌های زبان خود را در هر دو زبان انگلیسی و ایتالیایی تقویت کنند. برخی از بزرگترین شرکت‌های ایتالیایی عبارتند از Enel، فراری (Ferrari)، لامبورگینی (Lamborghini)، Unicredit، آتلانیا (Atlantia)، یوونتوس تورین (Juventus Turin)، پیرلی (Pirelli) و بسیاری دیگر می‌باشد. برخی از کارفرمایان برتر در ایتالیا و میانگین حقوق سالانه آن‌ها در جدول زیر ارائه شده است :

نام شرکتمیانگین حقوق سالانه به یورو
Sinergia140,000
IBM55,000
Nuova Simonelli SPA120,000
Piaggio100,000
Intesa Sanpaolo54,000
UBI Banca62,000

برخی از مشاغل پردرآمد در ایتالیا و میانگین حقوق متخصصان به شرح زیر است :

تخصصمیانگین حقوق سالانه به یورو
مدیریت اجرایی96,000
حقوق75,000
مدیریت برنامه و پروژه45,000
فروش و توسعه تجارت50,000
مهندسی38,000
مشاوره، حسابداری و خدمات حرفه‌ای40,000

اگرچه ایتالیا یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در خارج از کشور است، حقوق اولیه پس از تحصیل در ایتالیا می تواند حدود 15000 یورو باشد. با این حال، این کشور طیف گسترده ای از فرصت ها را در میان مشاغل مختلف ارائه می کند. به طور کلی، ایتالیا یک انتخاب عالی برای دانشجویان بین المللی آینده نگر با نیاز مالی است که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند.

هزینه زندگی در ایتالیا چقدر است؟

دانشجویان بین المللی ساکن ایتالیا باید بین 700 تا 1500 یورو در ماه برای هزینه های زندگی بپردازند. این هزینه‌ها شامل اسکان، غذا، حمل و نقل عمومی، تفریح یا سرگرمی است. برخی از شهرها و هزینه‌های زندگی آنها در زیر ذکر شده است :

شهر‌های بزرگ ایتالیاهزینه‌های ماهانه زندگی در ایتالیا به یورو
Milanمیلان900- 1500
Romeروم870- 1400
Florenceفلورانس850- 1300
Bolognaبولونیا750- 1100

فرآیند پذیرش دانشگاه‌ها برای تحصیل در ایتالیا چیست؟

1- مدارک خود را در قالب درخواستی تکمیل کنید. می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با مشاوران موسسه مهاجرتی صبا ویزا ارتباط برقرار کنید.

2- فرم درخواست را تکمیل کرده و نوع مدرک تحصیلی و دوره آموزشی خود را انتخاب کنید.

3- پس از تکمیل فرم درخواست، به آدرس application@italystudy.org ایمیل ارسال کنید. موضوع ایمیل شما باید “درخواست بررسی پذیرش” باشد.

4- نامه پذیرش شما از طریق ایمیل ارسال خواهد گشت. شما باید با سفارت ایتالیا در شهر یا کشور خود تماس بگیرید تا مرحله پیش ثبت نام را قبل از پایان مهلت انجام دهید و ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید. البته نگران نباشید، موسسه مهاجرتی صبا ویزا با خدماتی متنوعی که در این زمینه ارائه نموده‌ است، از شما در تمامی مراحل پشتیبانی خواهد نمود.

5- اگر قصد دارید از تخفیفات شهریه و بورسیه‌های تحصیلی استفاده کنید، می‌توانید به این آدرس Scholarship@italystudy.org ایمیل بزنید. توجه داشته باشید که نامه پذیرش خود را باید در این ایمیل پیوست کنید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیا چیست؟

روند درخواست در ایتالیا می تواند پیچیده باشد، اما موسسه مهاجرتی صبا ویزا در تلاش است تا با ارائه مشاوره‌های تخصصی و دقیق شما را در این زمینه راهنمایی نماید. برخی از مدارکی که باید همراه با درخواست خود تحویل دهید عبارتند از :

  • پاسپورت معتبر
  • یک قطعه عکس (در اندازه عکس پاسپورت)
  • ریز نمرات تحصیلی
  • فرم درخواست دانشگاه
  • یک برنامه مطالعه دقیق یا شرح دوره، که باید شامل تعداد ساعات دوره‌ها یا فعالیت‌های آموزشی باشد که طبق برنامه درسی دانشگاهی تکمیل کرده‌اید.
  • CV یا رزومه
  • یک توصیه نامه
  • یک انگیزه نامه
  • مدرک مهارت زبان (انگلیسی یا ایتالیایی)
  • ارائه نمونه کار (portfolio) مورد نیاز است اگر برای برنامه های معماری، شهرسازی یا طراحی درخواست می‌دهید.
  • نمرات رسمی SAT یا ACT

الزامات زبان برای تحصیل در ایتالیا چیست؟

دانشگاه‌های ایتالیا برنامه‌هایی دارند که به زبان انگلیسی یا ایتالیایی تدریس می شوند. به همین دلیل است که برای پذیرش در یکی از این برنامه‌ها، باید مدارکی دال بر اثبات تسلط به زبان انگلیسی یا ایتالیایی ارائه دهید.

 آزمون‌های زبان پذیرفته شده توسط دانشگاه‌های ایتالیا برای زبان انگلیسی عبارتند از:

  • آکادمیک PTE (PTE Academic)
  • تافل TOEFL
  • آیلتس IELTS
  • C1 Advanced یا C2 Proficiency

آزمون‌های زبان پذیرفته شده توسط دانشگاه‌های ایتالیا برای زبان ایتالیایی عبارتند از:

  • CILS
  • CELI
تحصیل در کشور ایتالیا

مزایای تحصیل در ایتالیا در رشته پزشکی

ایتالیا همیشه مرکز فرهنگ و آموزش در اروپا بوده است. این امر با توجه به موسسات دانشگاهی متعدد و معتبر در سراسر کشور مشهود است. امروزه چهار دانشگاه در ایتالیا وجود دارد که برنامه‌هایی به زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند : دانشگاه ساپینزا رم (Sapienza University of Rome)، دانشگاه هومانیتاس (Humanitas University)، دانشگاه پاویا (University of Pavia) و دانشگاه تور ورگاتا (Tor Vergata University) در رم، که همگی دانشگاه‌های درجه یک با رتبه بالا در جهان هستند.

هنگامی به تحصیل پزشکی در ایتالیا می‌پردازید، نه تنها فرصتی برای یادگیری در یک موسسه آکادمیک پیشرو خواهید داشت، بلکه فرصتی برای لذت بردن و تجربه سبک زندگی پر جنب و جوش ایتالیایی را خواهید یافت. زندگی در کشوری که از نظر فرهنگ و تاریخ غنی است و در میان زیباترین کشورهای اروپایی قرار دارد. تحصیل پزشکی در ایتالیا از بسیاری جهات برای دانشجویان مزایایی دارد. برخی از این مزایا، که دلیل اصلی درخواست بسیاری از دانشجویان بین المللی از سراسر جهان است، عبارتند از :

  • فرصت بهره‌مندی از آموزش با کیفیت
  • فرصت شرکت در دوره‌های آموزشی که کاملا به زبان انگلیسی ارائه شده‌اند.
  • اخذ یک دیپلم اروپایی معتبر
  • هزینه‌های کم تحصیل و مزایای دریافت بورسیه تحصیلی
  • فرصت زندگی در یک کشور تاریخی و توریستی
  • تحصیل در یک فضای بین المللی

معرفی دانشگاه های دولتی و خصوصی برای تحصیل در ایتالیا در رشته پزشکی به زبان انگلیسی

سیزده موسسه آموزشی دولتی در ایتالیا آموزش پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. دوازده موسسه دولتی آموزش پزشکی و یک مدرسه دوره دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. این دانشکده‌های پزشکی که جزو 500 دانشکده برتر در رتبه بندی جهانی قرار دارند، امکان تحصیل در نقاط مختلف ایتالیا را برای دانشجویان فراهم می کند.

دانشگاه‌های دولتی ارائه دهنده آموزش پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا عبارتند از :

دانشگاه پاویا – پاویاUniversity of Pavia – Pavia
دانشگاه میلان – میلانUniversity of Milan – Milan
دانشگاه فدریکو دوم ناپل – ناپلFederico II University of Naples – Naples
دانشگاه میلان-بیکوکا – برگاموUniversity of Milan-Bicocca – Bergamo
دانشگاه تورین – تورینUniversity of Turin – Turin
دانشگاه باری آلدو مورو – باریBari Aldo Moro University – Bari
دانشگاه بولونیا – بولونیاUniversity of Bologna – Bologna
دانشگاه La Sapienza  رم – رمUniversity of Rome La Sapienza – Rome
دانشگاه رم تور ورگاتا – رمUniversity of Rome Tor Vergata – Rome
دانشگاه لوئیجی وانویتلی – ناپلLuigi Vanvitelli University – Naples
دانشگاه پادووا – پادوواUniversity of Padova – Padova
دانشگاه مسینا – مسیناUniversity of Messina – Messina
دانشگاه سینا (دندانپزشکی) – سیه‌ناUniversity of Siena (Dentistry) – Siena

در ایتالیا علاوه بر دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های خصوصی نیز آموزش پزشکی به زبان انگلیسی را ارائه می دهند. اگرچه تعداد دانشگاه های خصوصی ارائه دهنده آموزش پزشکی انگلیسی کم است، اما آموزش ارائه شده در این دانشگاه ها بسیار با کیفیت است.

دانشگاه های خصوصی که آموزش پزشکی را به زبان انگلیسی در ایتالیا تدریس می کنند عبارتند از :

دانشگاه کاتولیکا – رمCattolica University- Rome
دانشگاه سن رافائله – میلانThe University of San Raffaele – Milan
دانشگاه هومانیتاس – میلانHumanitas University – Milan
یونی کامیلوس – رمUni Camillus – Rome

معرفی بهترین دانشگاه‌های ایتالیا برای تحصیل پزشکی همراه‌ با شهریه سالانه

دانشگاه پزشکیشهریه سالانهدوره‌های انگلیسی
Humanitas Universityدانشگاه هومانیتاس€ 20000پزشکی
International Medical School in Milanدانشکده پزشکی بین المللی در میلان€ 4000پزشکی و دندانپزشکی
University of Sienaدانشگاه سینا€ 4500دندانپزشکی
Vita-Salute San Raffaele Universityدانشگاه ویتا-سلوت سان رافائل€ 20150پزشکی
Catholic University Of The Sacred Heartدانشگاه کاتولیک قلب مقدس€ 15000پزشکی
University of Messinaدانشگاه مسینا€ 750پزشکی
Sapienza University Of Romeدانشگاه ساپینزا رم€ 2900پزشکی و پزشکی مقدماتی (Pre-med)
Campus Bio-Medico University Of Romeپردیس بیو مدیکال دانشگاه رم€ 18150پزشکی
University Of Milano-Bicocca School Of Medicine And Surgeryدانشکده پزشکی و جراحی دانشگاه میلانو-بیکوکا€ 600پزشکی
University Of Bari Aldo Moroدانشگاه باری آلدو مورو€ 3500پزشکی
Saint Camillus International University Of Health Sciencesدانشگاه بین المللی علوم بهداشت سنت کامیلوس€ 18000پزشکی

آزمون IMAT برای تحصیل در ایتالیا در رشته پزشکی چیست؟

آزمون پذیرش بین المللی پزشکی (IMAT : International Medical Admission Test) که یک آزمون اجباری برای هر دانشجویی است که می خواهد در ایتالیا به تحصیل پزشکی بپردازد. این آزمون به زبان انگلیسی است و در ماه سپتامبر برگزار می شود. IMAT از 60 سوال تشکیل شده است و زمان آزمون 100 دقیقه است. نتایج درخواست دانشجویان پس از امتیاز به دست آمده از IMAT منتشر می شود. این آزمون شامل سوالاتی از استدلال منطقی، فرهنگ عمومی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی است. هزینه آزمون IMAT تقریباً 130 یورو است.

هزینه‌های شهریه دانشگاه برای تحصیل در ایتالیا در رشته پزشکی چقدر است؟

در ایتالیا، هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی بین 156 تا 3500 یورو متغیر است. دانشجویان با درآمد سالانه خانواده زیر 23000 یورو، 156 یورو در سال می پردازند. در صورتی که دانشجو حداقل به مدت دو سال جدا از خانواده خود زندگی کرده باشد، درآمد دانشجو برای تعیین شهریه در نظر گرفته می شود. هزینه های دانشگاه های خصوصی در ایتالیا متفاوت است. هزینه‌های دانشگاه خصوصی می تواند از 15000 یورو تا 20000 یورو در سال باشد. در حقیقت بسیاری از دانشکده‌های پزشکی در ایتالیا وجود دارند که به زبان انگلیسی آموزش می دهند. هزینه‌ این دوره‌ها مقرون به صرفه است و بر اساس نیاز مالی و شایستگی قابل کاهش است. در ایتالیا کیفیت آموزش پزشکی هم در دانشکده‌های دولتی و هم در دانشکده‌های خصوصی بسیار بالاست و تفاوت کیفیت آموزشی قابل توجهی وجود ندارد.

تحصیل مهندسی در دانشگاه‌های ایتالیا

ایتالیا ثابت کرده است که یکی از گزینه های برتر برای تحصیل در خارج از کشور است. رویکردی مترقی نسبت به اصلاحات آموزشی دارد که به زودی به یک مرکز آموزشی تبدیل می شود. همچنین این کشور آموزش را با هزینه‌های مقرون به صرفه همراه با فرصت‌های بورسیه عالی ارائه می دهد. دانشگاه های آن در رتبه بندی جهانی QS عملکرد خوبی داشته اند. این باعث می شود که برای دانشجویان بین المللی نیز انتخاب خوبی در رشته مهندسی در ایتالیا باشد.

دانشگاه Bocconi واقع در میلان یک دوره مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد در اقتصاد و مدیریت نوآوری و فناوری ارائه می دهد. دانشجویان بین المللی باید مدرک سه ساله یا تحصیلات عالی برای شرکت در این دوره داشته باشند. دانشگاه ترنتو (University of Trento) 9 رشته در زمینه مهندسی ارائه می دهد. هفت مورد از آنها برنامه‌های تحصیلات تکمیلی هستند. آنها برنامه‌های 2 ساله هستند. در حالی که دو رشته دیگر در مقطع دکتری یعنی دکتری مهندسی عمران، محیط زیست و مکانیک و دکتری مهندسی مواد، مکاترونیک و مهندسی سیستم هستند. البته این دوره‌ها بصورت یک دوره سه ساله ارائه شده‌اند.  دانشگاه ساپینزا رم (Sapienza University of Rome) 13 رشته مهندسی ارائه می دهد که 4 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه برنامه‌ها در مقطع دکتری هستند. دوره کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا یک دوره دو ساله است.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون رشته‌های مهندسی دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا با مشاوران موسسه مهاجرتی صبا ویزا ارتباط برقرار کنید و از مشاوره‌های رایگان این موسسه مهاجرتی بهره‌مند شوید.

برترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در ایتالیا در رشته‌های مهندسی بر اساس رتبه بندی QS – 2022

اگر قصد تحصیل در رشته مهندسی در ایتالیا را دارید، بهتر است لیست زیر را مطالعه نمایید.

دانشگاهرتبه بندی QS در سال 2022 (مهندسی و فناوری)
Polytechnic University of Milanدانشگاه پلی تکنیک میلان20
Polytechnic University of Turinدانشگاه پلی تکنیک تورین39
      University of Bologna                      دانشگاه بولونیا115
Sapienza University of Romeدانشگاه ساپینزا رم126
University of Naples Federico IIدانشگاه ناپل فدریکو دوم226
University of Pisaدانشگاه پیزا234
University of Trentoدانشگاه ترنتو247
University of Paviaدانشگاه پاویا401-450

شرایط تحصیل در ایتالیا در رشته‌های مهندسی چیست؟

برای هر دانشجویی که علاقه مند به شرکت در دوره‌های مهندسی در دانشگاه‌های ایتالیا است، بسیار مهم است که به طور کامل از شرایط واجد شرایط آگاهی داشته باشد. در ادامه برخی از پیش نیازهای استاندارد برای درخواست برای هر برنامه مهندسی در موسسات مختلف ایتالیا ارائه شده است.

  • شما باید مدارک تحصیلی مورد نیاز را از یک موسسه معتبر با حداقل درصد مورد نیاز دانشگاه کسب کرده باشید.
  • دانشگاه‌های ایتالیا عملکرد شما را در موضوعات اصلی علوم پایه مانند ریاضیات، فیزیک و علوم کامپیوتر و همچنین رشته‌های مکمل، بسته به برنامه انتخابی شما ارزیابی خواهند کرد.
  • اگر برای برنامه‌های آموزش زبان انگلیسی درخواست می‌دهید، علاوه بر این باید نمرات آزمون‌های مهارت انگلیسی مانند آیلتس، تافل و غیره را ارائه دهید.
  • همچنین ممکن است دانشگاه ها برای دوره‌های مدیریت مهندسی (Engineering management) برای برنامه‌های کارشناسی ارشد به نمرات GRE و GMAT نیاز داشته باشند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیا در رشته‌های مهندسی چیست؟

هنگامی که برای دانشگاه‌های مهندسی ایتالیا درخواست می دهید، ممکن است از شما خواسته شود که مدارک زیر را ارسال کنید :

  • مدارک شناسایی مانند پاسپورت
  • ریز نمرات تحصیلی
  • فرم درخواست دانشگاه
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • نتایج آزمون مهارت زبان ایتالیایی یا انگلیسی ( بسته به برنامه انتخابی)
تحصیل ایتالیا

بورسیه‌های ارائه شده برای تحصیل در ایتالیا در دانشکده‌های مهندسی

به دانشجویان بین المللی که در ایتالیا تحصیل می کنند برای پوشش هزینه‌های تحصیل و هزینه‌های زندگی، بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی اعطا می گردد. اگر واجد شرایط دریافت بورسیه باشید، ملیت شما بر شانس شما تأثیری نخواهد داشت. دانشگاه‌های مهندسی در ایتالیا بر اساس نیاز مالی یا شایستگی بورسیه تحصیلی می دهند. چندین بورسیه دولتی در سطح ملی در دسترس هستند و دانشجویان بین المللی می توانند بدون تبعیض برای این بورسیه ها درخواست دهند. در زیر لیستی از برخی از محبوب ترین بورسیه‌های مهندسی در ایتالیا ارائه شده  است :

بورسیه انگلیسی  SIT Zero FeesSIT Zero Fees English Scholarship 2021
بورسیه های دولتی ایتالیا برای دانشجویان خارجیItalian Government Scholarships for Foreign Students
بورسیه های  EDISU PiemonteEDISU Piemonte Scholarships
کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی توسط دانشگاه بولونیاStudy Grants for International Students by Bologna University
بورسیه های بین المللی برای دانشجویان کشور در حال توسعه توسط دانشگاه پاویاInternational Scholarships for Developing Country Students by University of Pavia
شایستگی بوکونی و جوایز بین المللیBocconi Merit and International Awards
Politecnico de Milano بورسیه های تحصیلی مبتنی بر شایستگی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.Politecnico de Milano offers merit-based scholarships to international students.
بورسیه‌های بین المللی  Politecnico di TorinoPolitecnico di Torino International Scholarships
بورسیه‌های بین المللی  Università CattolicaUniversità Cattolica International Scholarships
بورسیه‌های تحصیلی برای تمام دوره های تحصیلی توسط دانشگاه پادوواScholarships for All Degree Courses by University of Padova
بورسیه‌های دکتری  Scuola Normale SuperioreScuola Normale Superiore Phd Scholarships

معرفی دانشگاه‌ها برای تحصیل در ایتالیا در رشته مهندسی برق بر اساس رتبه بندی QS

در ادامه لیستی از دانشگاه‌های ایتالیا در زمینه مهندسی برق بر اساس رتبه بندی موضوعی  QS ارائه شده است.

نام دانشگاهQS 2021 Ranking (رشته مهندسی برق)
Polytechnic University of Milanدانشگاه پلی تکنیک میلان22
Polytechnic University of Turinدانشگاه پلی تکنیک تورین45
University of Bolognaدانشگاه بولونیا92
University of Paduaدانشگاه پادوآ102
Sapienza University of Romeدانشگاه ساپینزا رم105
University of Pisaدانشگاه پیزا151-200

تحصیل در ایتالیا در رشته پرستاری

بسیاری از دانشگاه‌های ایتالیا دارای برنامه‌های پرستاری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند. به این نکته توجه داشته باشید به عنوان یک دانشجوی بین المللی مشتاق، هنگام ورود باید برای زبان و الزامات برنامه آماده شوید. شرایط پذیرش ممکن است در هر دانشگاه ایتالیایی متفاوت باشد، بنابراین برای اطمینان بیشتر و کسب اطلاعات دقیق‌تر با موسسه مهاجرتی صبا ویزا تماس بگیرید.

هزینه شهریه در یک دانشگاه ایتالیایی برای برنامه پرستاری ممکن است از 5000 تا 25000 دلار در هر سال تحصیلی متغیر باشد. ممکن است در مقایسه با سایر کشورها هزینه‌ها کمی بالا است، اما دانشگاه‌های ایتالیا بورسیه‌های تحصیلی بسیار متنوعی برای پوشش هزینه‌های دانشجویان بین المللی ارائه نموده‌اند.

پرستار شدن در ایتالیا مانند اکثر کشورهاست. شما باید مدرک لیسانس پرستاری، آزمون مهارت زبان و حمایت مالی را از یک بیمارستان ایتالیایی دریافت کنید. اگر قصد تحصیل در رشته پرستاری در ایتالیا را دارید، به خاطر داشته باشید که بیشتر دوره‌های آنها به زبان ایتالیایی است، البته برخی موسسات نیز وجود دارند که دوره های انگلیسی را ارائه دهند.

بهترین دانشگاه‌های ایتالیایی برای تحصیل در رشته پرستاری عبارتنداز :

  • دانشگاه ساپینزا رم (Sapienza University of Rome)
  • دانشگاه پارما (University of Parma)
  • دانشگاه پادوآ (University of Padua)
  • دانشگاه Humanitas
  • دانشگاه ورونا (University of Verona)

تحصیل در ایتالیا بدون آیلتس – 2022

در سال 2022 دانشجویان فرصتی برای تحصیل در ایتالیا بدون آیلتس خواهند داشت. با این حال، پذیرش در یک دانشگاه ایتالیایی نیز اکنون بسیار ساده است. این مسئله برای دانشجویان بین المللی که می خواهند در ایتالیا تحصیل کنند بسیار مهم است. دانشجویان بین المللی زیادی وجود دارند که می توانند بدون آیلتس در ایتالیا تحصیل کنند.

بسیاری از قدیمی ترین دانشگاه‌های جهان در ایتالیا وجود دارند. دانشگاه‌های ایتالیا شهریه بسیار پایینی دریافت می کنند. حتی اکثر دانشگاه‌های ایتالیا آزمون زبان آیلتس یا تافل نمی‌خواهند. اگر به دنبال برنامه های مقرون به صرفه در اروپا هستید، باید تحصیل در ایتالیا را در نظر بگیرید. پذیرش در دانشگاه های ایتالیا کار سختی نیست و بدون ارائه مدرک آیلتس هم می‌توانید اپلای کنید.

دولت ایتالیا هر ساله انواع مختلفی از بورسیه ها را برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد. برنامه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در ارسال نمرات آیلتس استثناهایی وجود دارد. شما باید به صورت آنلاین برای دانشگاه‌های ایتالیا بدون نمره آیلتس اقدام کنید . این یک فرصت عالی برای دانشجویان بین المللی است تا تحصیلات خود را در ایتالیا بگذرانند و همچنین از بهترین کیفیت آموزش در جهان برخوردار شوند.

لیست کامل دانشگاه های ایتالیا بدون آیلتس در ادامه ارائه شده است. دانشگاه های زیادی در ایتالیا وجود دارد که می توانید در آنها با شهریه مقرون به صرفه بدون آیلتس تحصیل کنید. همچنین دوره های زیادی دارد که به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند.

لیست کامل دانشگاه‌های ایتالیا بدون آیلتس :

دانشگاه پیزاUniversity of Pisa
دانشگاه پادوآUniversity of Padua
دانشگاه بولونیاUniversity of Bologna
دانشگاه میلانUniversity of Milan
دانشگاه فلورانسUniversity of Florence
دانشگاه ناپل فدریکو دومUniversity of Naples Federico II
دانشگاه ترنتوUniversity of Trento
دانشگاه جان کابوتJohn Cabot University
دانشگاه ساپینزا رمSapienza University of Rome
دانشگاه وروناUniversity of Verona

انواع ویزای تحصیلی ایتالیا برای دانشجویان بین المللی

دانشگاه‌های ایتالیا برنامه‌های بسیار متنوعی در مقاطع مختلف تحصیلی در رشته‌ و گرایش‌های گوناگون با طول‌ دوره‌های آموزشی متفاوت ارائه نموده‌اند. نوع ویزای تحصیلی کاملاً به طول دوره انتخابی شما و به مدت اقامت شما در ایتالیا بستگی دارد. دو نوع ویزای تحصیلی وجود دارد :

  • ویزای نوع C (type-C visa)
  • ویزای نوع D (type-D visa)

 ویزای نوع C برای اقامت های کوتاه مدت (حداکثر 90 روز) است، در حالی که ویزای نوع D برای اقامت های طولانی (هر دوره ای که بیش از 90 روز باشد) است. با توجه به اینکه اکثر دوره‌های تحصیلی ایتالیایی بیش از سه ماه طول می کشد، اکثر دانشجویان بین المللی ملزم به دریافت ویزای نوع D هستند.

نحوه ارسال درخواست و مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی ایتالیا

  • فرم درخواست ویزا
  • عکس (در اندازه عکس پاسپورت)
  • سند مسافرتی (Travel document) که حداقل سه ماه پس از انقضای ویزای درخواستی منقضی می‌شود.
  • ارائه مدرک پیش ثبت نام (pre-enrollment) در دوره‌های دانشگاهی ایتالیا
  • اثبات اینکه شما در ایتالیا محل اقامتی دارید.
  • اثبات اینکه شما دارای تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه‌های خود برای کل مدت اقامت خود دارید (دولت ایتالیا حداکثر بودجه مالی را 467 یورو در ماه تعیین نموده است و لازم به ذکر است که صورت حساب‌های بانکی به طور کلی به عنوان مدرک پذیرفته می شود).
  • ارائه مدارک بیمه برای درمان پزشکی و بستری شدن در بیمارستان
  • ارائه مدارکی دال بر اثبات تسلط به زبان ایتالیایی یا زبان انگلیسی با توجه به زبان دوره آموزشی منتخب مورد نیاز است.

تمام درخواست‌های ویزای نوع D باید به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور مبداء ارسال گردد. قبل از شروع و ارسال درخواست برای ویزای تحصیلی ایتالیا، باید مطمئن شوید که مدارکی دال بر ثبت نام اولیه در دوره‌های دانشگاه ایتالیا ارائه نمایید. این اسناد و مدارک را می توان به راحتی از طریق پرتال آنلاین رسمی دانشگاه‌های ایتالیایی درخواست و دانلود کنید. به محض دریافت مدرک فوق، می توانید درخواست خود را تکمیل کنید.

سوالات متداول

هزینه تحصیل کارشناسی در دانشگاه‌های ایتالیا چقدر است؟

متوسط ​​هزینه تحصیل در ایتالیا برای دوره‌های کارشناسی حدود 900 یورو است.

هزینه شرکت در دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه‌های ایتالیا چقدر است؟

برای شرکت در برنامه‌های کارشناسی ارشد بایستی حدود 1000 یورو بپردازید.

هزینه‌های سالانه زندگی در ایتالیا چقدر است؟

هزینه زندگی در ایتالیا حدود 12000 یورو در سال است.

هفته‌ای چند ساعت دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل کار کنند؟

دانشجویان می‌توانند 20 ساعت در هفته کار کنند.

آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا وجود دارد؟

بله، دانشگاه‌ها و کالج های ایتالیا دوره‌های بسیاری در رشته‌های مختلف به زبان انگلیسی ارائه نموده‌اند.

آیا برای کار در شرکت‌های ایتالیایی باید به زبان ایتالیایی تسلط داشته باشیم؟

بله، برای اشتغال در شرکت‌های ایتالیا بایستی تسلط کافی به زبان ایتالیایی و انگلیسی داشته باشید.

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های ایتالیا چقدر است؟

در حالی که دانشگاه‌های دولتی 4500 یورو در سال دریافت می کنند، دانشکده‌های پزشکی خصوصی می توانند هزینه‌های بسیار بیشتری را دریافت کنند. به عنوان مثال، دانشگاه Humanitas بین 10000 تا 20000 یورو در سال هزینه دریافت می‌کند.

بهترین دانشگاه برای تحصیل مهندسی در ایتالیا کدام‌ است؟

طبق تمامی رتبه بندی‌ها، دانشگاه پلی تکنیک میلان (Polytechnic University of Milan) و دانشگاه پلی تکنیک تورین (Polytechnic University of Turin) بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته مهندسی هستند.

آیا زندگی در ایتالیا گران است؟

هزینه زندگی در ایتالیا بسته به موقعیت مکانی متفاوت است. مناطق شمالی ایتالیا و شهرهای بزرگ به طور متوسط پرهزینه ترین هستند. اما ایتالیا یکی از کشورهای ارزان‌تر در اروپا است.

آیا تحصیل در ایتالیا بدون مدرک آیلتس نیز امکان پذیر است؟

بله، امکان اخذ پذیرش از برخی از دانشگاه‌های ایتالیا بدون مدرک آیلتس نیز وجود دارد.

هزینه ویزای تحصیلی ایتالیا چقدر است؟

هزینه‌های اداری رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی اعلام شده از سوی وزارت خارجه ایتالیا 50 یورو است. همچنین این هزینه‌ها باید به ارز کشور مقصد یعنی یورو پرداخت شود.

چقدر طول می کشد تا ویزای تحصیلی ایتالیا بررسی شود؟

پردازش درخواست ویزای شما معمولاً بین یک تا سه هفته طول می کشد، با این حال، بهتر است مصاحبه ویزای خود را حدود شش هفته قبل برنامه ریزی کنید.

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا باید چه نوع ویزایی دریافت کنند؟

با توجه به اینکه طول دوره های آموزشی بیشتر از 3 ماه است، دانشجویان بایستی برای ویزای نوع D درخواست دهند.

آیا ایتالیا برای تحصیل ارزان است؟

دانشگاه‌های ایتالیا به طور قابل ملاحظه‌ای ارزان‌تر از سایر همتایان اروپایی خود هستند. هزینه‌های تحصیل توسط دولت تنظیم می‌شود و بر اساس درآمد خانواده شما محاسبه می‌شود. برای اکثر دانشگاه‌ها، هزینه‌ها از 700 تا 2000 یورو در سال متغیر است.

آیا تحصیل در ایتالیا آسان است؟

تحصیل در ایتالیا با طیف گسترده‌ای از موسسات عالی علمی در سراسر کشور که دانشجویان بین المللی به گرمی از آن‌ها استقبال می‌کنند، بسیار مورد احترام است. ایتالیا نقش مهمی در دانشگاه ایفا کرده است و اصلاحات آموزش عالی اروپا را از طریق فرآیند بولونیا تقویت کرده است.

تحصیل در رم بهتر است یا فلورانس؟

دانشجویانی که به دنبال یک تجربه یادگیری واقعی ایتالیایی هستند، متوجه می‌شوند که موسسات دانشگاهی در فلورانس صمیمی تر و متمرکزتر هستند. برخی از موارد مورد علاقه موسسه Lorenzo de’ Medici و دانشگاه هنر فلورانس هستند که برای دانشجویانی که به دنبال برنامه‌های کوتاه مدت هستند گزینه‌های عالی هستند.

کدام رشته تحصیلی در ایتالیا بهتر است؟

برخی از بهترین دوره‌ها برای تحصیل در ایتالیا عبارتند از مد و طراحی، معماری، مهندسی، هنر و علوم انسانی، تجارت و اقتصاد، و …

یک دانشجو چقدر می‌تواند در ایتالیا درآمد داشته باشد؟

به طور معمول، حداقل دستمزد 7 یورو در ساعت است. بنابراین، شما می‌توانید 140 یورو در هفته و 560 یورو در ماه درآمد کسب کنید. اگر به زبان انگلیسی صحبت می‌کنید، می‌توانید با تدریس خصوصی در منزل شغل پیدا کنید.

چرا ایتالیا برای تحصیل بهترین است؟

ایتالیا یکی از مقرون به صرفه‌ترین کشورهای اروپایی است که در آن می‌توانید تحصیل کنید و هزینه‌های تحصیل و هزینه‌های زندگی نیز در آن نسبتا پایین است. همچنین می‌توانید بورسیه Studyportals را بررسی کنید تا در زمینه تامین مالی تحصیل خود در ایتالیا کمک بگیرید.

برای تحصیل در ایتالیا کجا بهتر است؟

رم و فلورانس دو شهر محبوب ایتالیا برای تحصیل هستند. این دو گزینه هیجان انگیز را با هم مقایسه کنید تا تصمیم بگیرید کدام مقصد برای تجربه تحصیل در ایتالیا مناسب است.

زندگی دانشجویی در ایتالیا چگونه است؟

هزینه زندگی در ایتالیا بسته به شهر می‌تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی برای دانشجویان مقرون به صرفه است. هزینه‌های اقامت، غذا و حمل و نقل نسبتا پایین است و تخفیف‌های زیادی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. با این حال، مهم است که بودجه و برنامه ریزی متناسب با آن داشته باشید تا بهترین استفاده را از تجربه خود ببرید.

آیا می‌توانم با ویزای دانشجویی ایتالیا به اروپا سفر کنم؟

با ویزای دانشجویی می‌توانید در ایتالیا و منطقه شینگن (اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، اقامت یا سفر کنید. مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و …) بدون هیچ مشکلی و به راحتی سفر کنید.

چرا مردم ایتالیا را برای تحصیل انتخاب می کنند؟

دانشجویان در سراسر جهان به ایتالیا می‌آیند تا از طریق یک لنز فرهنگی متفاوت تحصیل کنند و در مورد رشته خود اطلاعاتی کسب کنند. ایتالیا دارای سیستم آموزش عالی سالم و با کیفیت است. و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان غرب را در خود جای داده است.

سخن پایانی

تحصیل در ایتالیا به دلیل رنکینگ و قدمت دانشگاه‌های این کشور، هزینه‌های بسیار پایین تحصیل و فرصت‌ها شغلی، به یکی از گزینه‌های جذاب مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. موسسه مهاجرتی صبا ویزا با ارائه مشاوره‌های تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه شرایط تحصیل در ایتالیا، اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا، اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود. این موسسه مهاجرتی با دانش و تخصصی که در زمینه قوانین مهاجرتی دارد و نیز ارائه خدمات متنوع و داشتن یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا مسیر مهاجرت به ایتالیا را برای شما هموار‌تر نماید. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با موسسه مهاجرتی صبا ویزا در ارتباط باشید.

برای امتیاز دهی به این پست کلیک کنید
[امتیاز: 8 میانگین: 3.9]

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. پورجوهری
    12 آذر 1401
    پاسخ

    سلام
    پسر بنده لیسانس حقوق داره از دانشگاه اصفهان با معدل بالا آیا امکان تحصیل به همراه بورسیه با ظریب امنیتی بالا وجود داره و بهترین دانشگاه برای این رشته کدام هست ؟

    • تحریریه صباویزا
      31 مرداد 1402
      پاسخ

      سلام، وقت بخیر
      لطفا شماره تماس خود را برای ما ارسال بفرمایید تا مشاوران مجموعه با شما تماس بگیرند یا از طریق شماره 58416-021 با ما در ارتباط باشید.

  2. حمید علی نیا
    14 تیر 1402
    پاسخ

    از زحمتی که کشیدین تشکر میکنم . خیلی مفید ارزشمند و رهگشاست .

    • تحریریه صباویزا
      26 مرداد 1402
      پاسخ

      با سلام و درود
      سپاس از توجه شما

  3. rashidi
    20 مهر 1402
    پاسخ

    سلام ایتالیا ترم بهار یا تابستان هم پذیرش داره؟

برای مشاوره رایگان کلیک کنید